A mozgás a tanulás kapuja - Gyöngyszemek a hétköznapokból

Add tovább!

Alsó tagozatos kislány járt hozzám tanulási nehézségei miatt. Több alkalommal végeztük a Brain Gym gyakorlatait, otthoni feladatként is kapott megerősítő gyakorlatokat több alkalommal. Anyukáját is mindig tájékoztattam a feladatok hatásairól, ő is beszámolt a gyakorlásokról. Egyszer amikor a nagyobbik lánytestvér is elkísérte a kislányt, (aki otthon, ha kellett, ha nem, részese volt a gyakorlásnak) elmondta, hogy a matematika dolgozat előtt a gimiben barátnőivel kipróbálták a PACE gyakorlatait, amely gyakorlatsor segítségével az agyunkat be tudjuk kapcsolni, integrálhatjuk agyféltekéinket, megtaláljuk saját tanulási tempónkat. Nagy örömükre sikerrel jártak, a dolgozatok jól sikerültek.

 

Semmit nem tanul ez a gyerek!!!!???

Focista, 13 éves kamaszfiú jött hozzám édesanyjával segítségért, mert bukásra állt történelemből. Pár percben anyuka elmondta, hogy a gyerek csak focizni akar, nem hajlandó felmondani a leckét, csak a konyhában járkálás közben. Soha nem ül le tanulnivalóhoz. Pedig tőle igazán jó példát lát, mivel sokat olvas. 

Természetesen a mozgás fontosságának domborításával, anyuka hitrendszerének átbeszélésével, és a Brain Gym gyakorlatok használatával, mozgásos tanulási technikákkal anyukát és a nagyfiút is sikerült meggyőzni. Ma már a leckét „dekázás”/labdaadogatás/ közben mondja fel anyukájának!!!!

 

Osztály vigyázz!

Első osztályban tanítottam pár évvel ezelőtt matematikát és készség tantárgyakat. Kolleganőm kezdte a napot általában, a 3. órától, tízórai után kaptam meg az osztályt. Addigra a kicsik már elfáradtak, a tízórai után figyelmük szétesett. Az „OSZTÁLY VIGYÁZZ!” helyett, a PACE /bemelegítő feladatsor/, az elefánt gyakorlataival, gondolkodó sapkával + verssel kiegészítve, mindig gyorsan sikerült nyugalmat, koncentrált figyelmet varázsolni a matematika órákhoz.

 

Virágok között

Szerény képességű kisfiú volt nálam, aki már dacból, csak azért sem csinálta feladatait otthon és az iskolában sem. Kiderült, hogy kudarcélményei miatt már nem volt motiválható. Sok testvére és anya betegsége miatt nem volt elég figyelem rá. A Brain Gym gyakorlatait játékosan, viccesen gyakoroltuk.

A végtelen jel formában repülő méhecske báb nagyon tetszett neki, ahogyan a tapétás falon a tulipánok között repkedett. Újra kisgyerek lehetett és nem kellett a nagyobb testvéreinek megfelelni viselkedésével. Otthon persze soha nem gyakorolta a tanultakat, mert kinevették.